Nu händer det grejer!

På måndagen hade Festkommittén för Det Stora Byakalaset möte för att samla trådarna inför helgens festligheter. Allt går planenligt och snart kommer programmet för lördag och söndag att sändas ut via mejl till Borgehage byalags medlemmar samt sättas upp på de två anslagstavlorna i byn.

Allt är otroligt välorganiserat, kan vi avslöja. Och redan nu har golvet till festtälten levererats av Rent a Tent. När golven lagts ut kommer tälten, utlånade av några av byalagets medlemmar, att monteras upp.

På åkern vid Övre Gärdesvägen, norr om brevlådorna, har växtligheten slagits för att göra plats för festtälten.

Här diskuterar tältansvariga Pelle Grönberg och Dick Engstrand hur tälten bäst ska placeras för alla nära 200 festmiddagsdeltagarna. Ska det läggas så…

… eller så? Eller kanske i ett U? Det tål att fundera över!

Vi önskar herrarna lycka till! Det är ett par hundra kvadratmeter golv som det gäller att lägga på rätt plats med så lite lutning som möjligt!

Det här inlägget postades i Bilder, Borgehage 200 år 2018, Borgehage byalag. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar